Treceți la conținutul principal

FESTIVALUL INTERNAŢIONAL DE TEATRU INTERFERENŢE


Vă reamintim că în această perioadă se desfăşoară în Cluj, la Teatrul Maghiar, Festivalul Internaţional de Teatru Interferenţe, punând sub ochii publicului clujean o serie de spectacole de înaltă ţinută. Puteţi păşi cu încredere spre sălile de spectacole.
Programul festivalului:
Miercuri, 1 Decembrie
18.00 – Foaierul teatrului
Deschiderea expozitiei INTERFERENtE – 1990 – 2010. Douazeci de stagiuni la Teatrul Maghiar de Stat din Cluj
20.00 – Sala Mare
ELEVATION – concert extraordinar de jazz (SUA)
DESCHIDEREA OFICIALA A FESTIVALULUI
Joi, 2 Decembrie

19.00 - Sala Mare, format studio
Georg Büchner: LEONCE sI LENA
Regia: Gábor Tompa
Teatrul Maghiar de Stat Cluj
(1 ora 40 de minute fara pauza)
Vineri, 3 Decembrie
14.30 si 20.30 – Casa Tranzit
VACATION FROM HISTORY (Process_City Trilogy, partea I)
regia: Boris Bakal
Shadow Casters, Croatia
(2 ore fara pauza)
17.00 – Noua Sala Studio
András Visky: ALCOOLICII
Regia: Gábor Tompa
Teatrul Maghiar de Stat Cluj
(1 ora 40 de minute fara pauza)
20.00 – Sala Mare
Samuel Beckett: SFaRsIT DE PARTIDa
Regia: Krystian Lupa
Teatro de la Abadía, Spania
(2 ore fara pauza)
Sambata, 4 Decembrie
8.30 – 10.30- Facultatea de Teatru si Televiziune a Universitatii Babes-Bolyai (Str. M. Kogalniceanu, nr. 4)
Analiza spectacolului scenic – workshop sustinut de Patrice Pavis
11.00 – Casa Tranzit
Prezentare de Carte: Geroges Banu: Spre teatrul formelor simple (Editura Koinónia)
13.00 – Casa Tranzit
Dialog cu creatorii spectacolului SFaRsIT DE PARTIDa
intre orele 10.00 – 17.00 – Fabrica de pensule
EX-POSITION (Process_City Trilogy, partea a II-a)
Regia: Boris Bakal
Shadow Casters, Croatia
16.00 – Noua Sala Studio
Wallace Shawn: FEVER
Regia: Lars Norén
Théatre des Mathurins, Franta
(1 ora 20 minute fara pauza)
18.00 – Sala Mare
William Shakespeare: MaSURa PENTRU MaSURa
Regia: Matthias Langhoff
Teatrul Maghiar de Stat Cluj
(4 ore cu o pauza)
Duminica, 5 Decembrie
8.30 – 10.30- Facultatea de Teatru si Televiziune a Universitatii Babes-Bolyai (Str. M. Kogalniceanu, nr. 4)
Analiza spectacolului scenic – workshop sustinut de Patrice Pavis
11.00 – Casa Tranzit
Conferinta in memoria marelui regizor Tadeusz Kantor cu participarea lui Georges Banu
16.00 – Noua Sala Studio
Peca stefan, Andreea Valean, Radu Apostol, Gianina Carbunariu: ROsIA MONTANa
Regia: Gianina Carbunariu, Andreea Valean, Radu Apostol
Teatrul Maghiar de Stat Cluj
19.00 – Sala Mare
Dupa romanul lui Cyrano de Bergerac: LUMEA DE DINCOLO SAU STATELE sI IMPERIILE DIN LUNa
Regia: Benjamin Lazar
Théatre de l’Incredule, Franta
(1 ora 40 minute fara pauza)
21.00 – Teatrul National Lucian Blaga
PROCESS IN PROGRESS (Process_City Trilogy, partea a III-a)
Regia: Boris Bakal
Shadow Casters, Croatia
(1 ora 10 minute fara pauza)
Luni, 6 Decembrie
8.30 – 10.30- Facultatea de Teatru si Televiziune a Universitatii Babes-Bolyai (Str. M. Kogalniceanu, nr. 4)
Analiza spectacolului scenic – workshop sustinut de Patrice Pavis
11.00 – Casa Tranzit
Dialog cu Georges Banu: S-a terminat secolul regiei?
Lansare de carte: Volum de interviuri cu Gábor Tompa, editat de Andrea Zsigmond (Editura Bookart)
13.00 – Casa Tranzit
Dialog cu creatorii spectacolelor LUMEA DE DINCOLO SAU STATELE sI IMPERIILE DIN LUNa si PROCESS_CITY
18.30 – Foaierul Teatrului
Prezentare de carte – Andrei serban: O autobiografie (Editura Koinónia)
20.00 – Noua Sala Studio
Ingmar Bergman: STRIGaTE sI SOAPTE
Regia: Andrei serban
Teatrul Maghiar de Stat Cluj
(2 ore 10 minute fara pauza)
Marti, 7 Decembrie
8.30 – 10.30- Facultatea de Teatru si Televiziune a Universitatii Babes-Bolyai (Str. M. Kogalniceanu, nr. 4)
Analiza spectacolului scenic – workshop sustinut de Patrice Pavis
17.00 si 20.00 – Noua Sala Studio
Dupa William Shakespeare: PYRAMUS & THISBE 4 YOU
Regia: Alexandru Dabija
Teatrul Odeon, Bucuresti
(1 ora 30 minute fara pauza)
18.00 – Foaierul teatrului
Prezentare de carte: Adrienne Darvay Nagy: Stief Magda (Editura Komp-Press)
19.00 – Sala Mare, format studio
Georg Büchner: WOYZECK
Coregrafia: Josef Nadj
Cie Josef Nadj, Franta
(1 ora fara pauza)
Miercuri, 8 Decembrie
8.30 – 10.30- Facultatea de Teatru si Televiziune a Universitatii Babes-Bolyai (Str. M. Kogalniceanu, nr. 4)
Analiza spectacolului scenic – workshop sustinut de Patrice Pavis
11.00 – Casa Tranzit
Dialog cu creatorii spectacolelor PYRAMUS & THISBE 4 YOU si WOYZECK
19.00 – Sala Mare, format studio
Witold Gombrowicz: IVONA, PRINCIPESA BURGUNDIEI
Regia: László Bocsárdi
Teatrul Tamási Áron, Sf. Gheorghe
(2 ore 30 minute fara pauza)
Joi, 9 Decembrie
11.00 – Casa Tranzit
Dialog cu creatorii spectacolului IVONA, PRINCIPESA BURGUNDIEI
20.00 – Sala Mare
Aristofan: LYSISTRATA SAU ORAsUL FEMEILOR
Regia: Dominique Serrand
Teatrul Maghiar de Stat Cluj
(1 ora 45 minute fara pauza)
Vineri, 10 Decembrie
13.00 – Facultatea de Teatru si Televiziune a Universitatii Babes-Bolyai (Str. M. Kogalniceanu, nr. 4)
CE ESTE TEATRUL POSTDRAMATIC? – conferinta sustinuta de Patrice Pavis
17.00 – Casa Tranzit
Gogol: JURNALUL UNUI NEBUN
Regia: Tom Dugdale
Teatrul Maghiar de Stat Cluj
(1 ora fara pauza)
20.00 – Sala Mare
Amos Oz: THE SAME SEA
Regia: Hanan Snir
Teatrul National Habimah, Israel
(1 ora 30 minute fara pauza)
Sambata, 11 Decembrie
8.30 – 10.30- Facultatea de Teatru si Televiziune a Universitatii Babes-Bolyai (Str. M. Kogalniceanu, nr. 4)
Analiza spectacolului scenic – workshop sustinut de Patrice Pavis
11.00 – Casa Tranzit
Dialog cu creatorii spectacolului THE SAME SEA
17.00 – Noua Sala Studio
RUINS TRUE
Creatie colectiva de dans in spiritul lui Samuel Beckett de Liam Clancy, Mary Rech, Yolande Snaith, Sharokh Yadegari si Gábor Tompa
Regia: Gábor Tompa
Coproductie a Sushi Center for the Urban Arts, San Diego si a Teatrului Maghiar de Stat Cluj
(1 ora fara pauza)
19.00 – Sala Mare
Valère Novarina: OPERETa IMAGINARA
Regia: Valère Novarina
Teatrul Csokonai de la Debrecen, Ungaria
(2 ore 45 minute cu o pauza)
Duminica, 12 Decembrie
8.30 – 10.30- Facultatea de Teatru si Televiziune a Universitatii Babes-Bolyai (Str. M. Kogalniceanu, nr. 4)
Analiza spectacolului scenic – workshop sustinut de Patrice Pavis
11.00 – Casa Tranzit
Dialog cu creatorii spectacolelor OPERETa IMAGINARa si RUINS TRUE
17.00 si 21.00 – Noua Sala Studio
RUINS TRUE
Creatie colectiva de dans in spiritul lui Samuel Beckett de Liam Clancy, Mary Rech, Yolande Snaith, Sharokh Yadegari si Gábor Tompa
Regia: Gábor Tompa
Coproductie a Sushi Center for the Urban Arts, San Diego si a Teatrului Maghiar de Stat Cluj
(1 ora fara pauza)
19.00 – Sala Mare
Witold Gombrowicz: IVONA, PRINCIPESA BURGUNDIEI
Regia: Attila Keresztes
Teatr Slaski, Katowice, Polonia
(2 ore cu o pauza)
20.00 – Muzeul de Arta Cluj Napoca
MOTHERS
Regia: Alize Zandwijk
RO Theatre, Rotterdam, Olanda
(2 ore + cina)
GALA DE iNCHIDERE A FESTIVALULUI

Postări populare de pe acest blog

Cel mai popular fake news din România

Există în mass-media autohtonă, aia care se pretinde quality și e luată ca atare de către o bună parte din populația cu pretenții, o panică și revoltă constante față de fenomenul fake news. De vreun an și ceva suntem lămuriți, din cînd în cînd, despre acest mare și pervers bai, despre cît de dăunător este, cui folosește și cum funcționează. Acestui militantism anti-fake news se adaugă tot mai des articole și luări de poziție despre propaganda dușmană, adică rusească, consumatorii de media fiind, de asemenea, lămuriți cum stă treaba și cu acest pericol care mișună printre noi corupînd minți și suflete. Pe o astfel de platformă quality am citit zilele astea un articol despre parșiva propagandă rusă, în cursul căruia jurnalista reamintea o lămurire clișeu:
Încă din anii 70au fost studiate modurile în care un mesaj fals ajunge să fie receptat ca adevărat de auditoriu. Concluziile la care au ajuns cercetătorii au fost că simpla repetare a unui mesaj îl face să fie receptat drept credibil.…

Cum poți supraviețui cu minimul pe economie + bonuri și, în același timp, să scapi de acuzația de lene și nemuncă? Studiu de caz.

Cu cîteva luni în urmă scriam pentru Gazeta de Artă Politică un scurt material despre tăietorii/furnizorii de lemne din mediul rural, bazîndu-mă pe cazurile a cîtorva persoane cu care am avut contact direct. Săptămîna trecută m-am pomenit că am nevoie de o căruță de lemne, așa că m-am interesat să văd cine mă poate ajuta. Spre deosebire de anii trecuți, nu am mai văzut căruțași umblînd și oferindu-se să-ți vîndă sau aducă lemne. Cică s-a intrat tare în ei, că nu se mai putea. Într-un final, cineva tot m-a servit și m-a lămurit că nu știe care-i faza cu lemnele, că pentru el asta e o activitate ocazională, de nevoie. Pentru că are serviciu, fiind angajat la Fujikura. Între o rundă de tăiat lemne și două țigări, m-a lămurit cum e cu traiul de angajat și de ce a ajuns cu lemnele duminică după masă și nu sâmbătă, precum ne fusese înțelegerea. A băgat ore suplimentare la muncă vineri noaptea, pînă la 6 dimineața. Apoi, ajuns acasă, a trebuit să meargă la scos de cartofi pe petecul lor de t…

Autonomia sașilor în Transilvania - Sándor Vogel

Convieţuirea comunităţilor cu statut juridic diferit a caracterizat societatea medievală din Europa. Ulterior, aceste practici juridice au fost codificate iar pe baza lor comunităţile delimitate teritorial au dispus de privilegii şi au format corpuri juridice unitare. O caracteristică deosebită a Regatului Ungariei a fost acordarea de privilegii anumitor grupuri etnice, cum ar fi secuii, iazigii, cumanii, saşii din Zips (Spi) şi Ardeal. Toate acestea stau în legătură cu activitatea de consolidare statală dusă de regii maghiari, al căror interes primordial a fost popularea ţării, exploatarea resurselor ei economice şi apărarea militară. În Transilvania, saşii au beneficiat de cel mai complet şi mai durabil sistem de privilegii. Acest grup etnic redus numeric, colonizat în mai multe valuri de către regii maghiari în secolele 12-13, a devenit, datorită privilegiilor sale, un important factor economic, cultural şi chiar politic. Deoarece poporul săsesc s-a menţinut în primul rând datorită…

Comentarii