Treceți la conținutul principal

Lucrări ale artistului plastic Cristian Orza

O nouă expoziţie bonţideană vine să îmbogăţească blogul LOCB. De data aceasta avem bucuria de a găzdui lucrări ale artistului plastic clujean, Cristian Orza, iar în loc de prezentare redăm spusele sculptorului Liviu Mocanu:

"Se naste la 18 noiembrie 1967, in Cluj-Napoca. In 1997 isi ia licenta in Sculptura si Pedagogia Artei la Academia de Arte Vizuale Ion Andreescu, sectia sculptura.
De asemenea in 1999 se intregeste cu un curs de Restaurare si Conservare a Siturilor Istorice, la Oxford , Hereford , Glocester - Anglia.
Inca de pe bancile facultatii isi incepe activitatea expozitionala, care are urmatoarele coordonate:
- 1993, 1994, 1996, 1999, 2001 si 2002 Expozitie la Galeriile Uniunii Artistilor Plastici (UAP),Cluj-Napoca
- 1995 - Expozitie "Corpul Uman" Galeriile Uniunii Artistilor Plastici - Brasov
- 1998 - Expozitie la Biserica Baptista - Cluj-Napoca
- 1999 - Expozitie de grup in Hereford - Anglia
- 2000 - Participare la Bianuala de Plastica mica de la Arad
- 2001 - Expozitie de grup la Conferinta Oamenilor de Afaceri - Casa Tineretului - Cluj-Napoca
- 2005 - Expozitie de grup, "Salonul de Iarna", la Galeriile UAP , Cluj-Napoca.
- 2006 - Expozitie personala la Galeria Veche UAP Cluj-Napoca
- 2006 - Expozitia de iarna la Galeria Veche UAP Cluj-Napoca
- 2007 - Expozitie de grup la Galeria Veche UAP Cluj-Napoca
- 2008 - Participa la concursul "In Memoriam" gazduit de casa de creatie Partizan, Jud. Tulcea
- 2009 - Expozitie de grup la Galeria Veche UAP Cluj-Napoca
- 2010 - Expozitie de grup la Galeria Veche UAP Cluj-Napoca
Cristian Orza detine lucrari in colectii particulare in Anglia, SUA, Germania, Italia, Iugoslavia si Australia, precum si o lucrare expusa permanent in cadrul bancii BRD - Groupe Societe Generale, Cluj-Napoca.In 2006 executa portretul in relief al lui George Baritiu aflat in premanenta in incinta liceului cu acelasi nume.


Inspiratia il cauta dinspre natura, dimensiunea si diversitatea ei fiind un constant stimul spre studierea atenta a particularitatilor sale, taram amplu, coplesitor de forma, culoare si expresie. Se hraneste din zona spiritualitatii crestine, spatiu extrem de complex, de pilde ideatice,metaforice, bogate in expresie, demne de transpus in registre-simbol sculptural decorative. Foloseste
lemnul , metalul, piatra sticla si teracota.Ciclul de lucrari "Simbioza 1,2,3,4" apeleaza la lemn-metal. Metalul obtinut din tomberoane de gunoi transforma uratul si nefolositorul intr-un obiect de arta.
Lucrari precum "Arca" sau "Masina de Limpezit" sunt creatii cu conotatii biblice unde a uzat
de diferite esente de lemn, spre a exprima complexitatea problematicii abordate."Pestii" si "Apocalipsa" vin din aceeasi zona si se imbraca in piatra si bronz. Fascinat de minunatiile naturii care i se dezvaluie mereu noi si bizare, traieste in admiratie si in munca.
In formele lui Cristian culoarea canta in ritm de mandola, inteligenta profunzimilor lui provoaca gandirea. Lemnul, piatra, fierul, aluminiul, bronzul, sosite din atat de diferite lumi abisale, intelese intre ele, vorbesc aceeasi limba, ca la Rusalii... Sculpturile lui sunt mici temple ale iubirii eterne, iar casele pe care le decoreaza devin "Sculpturi locuite".Pestii construiesc "Coroana de Spini" in neantul durerii... Sunt eu, suntem noi sub faradelegi pedepsite.Totusi, "Arca" si totusi, agale "Arca" ne muta sub curcubeu: exista nadejde si pace in univers, tace el - Cristi Orza.
Ma alatur sa tac si eu langa el."
Pentru cei dornici să vizualizeze mai multe lucrări şi să fie la curent cu activitatea artistului ataşăm link-ul blogului personal:http://cristianorza.blogspot.com/



















































Postări populare de pe acest blog

Cel mai popular fake news din România

Există în mass-media autohtonă, aia care se pretinde quality și e luată ca atare de către o bună parte din populația cu pretenții, o panică și revoltă constante față de fenomenul fake news. De vreun an și ceva suntem lămuriți, din cînd în cînd, despre acest mare și pervers bai, despre cît de dăunător este, cui folosește și cum funcționează. Acestui militantism anti-fake news se adaugă tot mai des articole și luări de poziție despre propaganda dușmană, adică rusească, consumatorii de media fiind, de asemenea, lămuriți cum stă treaba și cu acest pericol care mișună printre noi corupînd minți și suflete. Pe o astfel de platformă quality am citit zilele astea un articol despre parșiva propagandă rusă, în cursul căruia jurnalista reamintea o lămurire clișeu:
Încă din anii 70au fost studiate modurile în care un mesaj fals ajunge să fie receptat ca adevărat de auditoriu. Concluziile la care au ajuns cercetătorii au fost că simpla repetare a unui mesaj îl face să fie receptat drept credibil.…

Autonomia sașilor în Transilvania - Sándor Vogel

Convieţuirea comunităţilor cu statut juridic diferit a caracterizat societatea medievală din Europa. Ulterior, aceste practici juridice au fost codificate iar pe baza lor comunităţile delimitate teritorial au dispus de privilegii şi au format corpuri juridice unitare. O caracteristică deosebită a Regatului Ungariei a fost acordarea de privilegii anumitor grupuri etnice, cum ar fi secuii, iazigii, cumanii, saşii din Zips (Spi) şi Ardeal. Toate acestea stau în legătură cu activitatea de consolidare statală dusă de regii maghiari, al căror interes primordial a fost popularea ţării, exploatarea resurselor ei economice şi apărarea militară. În Transilvania, saşii au beneficiat de cel mai complet şi mai durabil sistem de privilegii. Acest grup etnic redus numeric, colonizat în mai multe valuri de către regii maghiari în secolele 12-13, a devenit, datorită privilegiilor sale, un important factor economic, cultural şi chiar politic. Deoarece poporul săsesc s-a menţinut în primul rând datorită…

Sub zodia anticorupţiei

În toată istoria ei modernă, „integrarea europeană” a României a fost un proiect de clasă: a fiilor de boieri întorşi de la studiile făcute la Paris în secolul XIX, a intelighenţiei, elitei economice şi a administraţiei de stat la începutul secolului XX şi, după ’89, a unui segment de politicieni, afacerişti şi intelectuali. Un proiect, aşadar, eminamente liberal. Această „integrare europeană” a reprezentat în tot acest timp o veritabilă fată morgana, un ideal rămas în permanenţă de făcut, sau, dacă nu, măcar de dus la bun sfârşit. Orice şi oricât s-ar fi realizat, decalajul faţă de ţările vest-europene rămânea vizibil, iar, mai rău decât atât, exista tot timpul posibilitatea ieşirii din cursă, a deturnării „parcursului european” şi a resorbţiei în cultura şi moravurile Orientale de care abia reuşiserăm să ne desprindem. Însă, la fel ca şi „integrarea”, desprinderea a fost resimţită întotdeauna ca parţială, fragilă şi, fatalmente, reversibilă. Din această cauză, grupurile sociale care…

Comentarii