Treceți la conținutul principal

ELECTRIC CASTLE 2015 confirmă RUDIMENTAL, SIGMA, FLIGHT FACILITES, ELLEN ALLIEN, JAMES ZABIELA și chiar mai mult de atât

   
 Ca și cunoscător al meleagurilor bonțidene și al primelor două ediții ale festivalului Electic Castle, cînd văd pregătirile pentru ediția din acest an, îmi vin în minte iute două întrebări:
1. Unde Doamne or încăpea atîta amar de oameni?
2. Încă nu v-ați luat bilet? 
    După nume sonore precum Fatboy Slim, Nouvelle Vague, Parov Stellar Band, The Cats Empire etc., organizatorii au mai anunțat cîteva nume grele care vor face din această ediție un veritabil tur de forță al muzicii contemporane, cu o largă acoperire a genurilor și sub-genurilor. Dar să n-o mai lungim noi cu vorbăria și să lăsăm vocea organizatorilor să vorbească prin intermediul comunicatului de presă pe care-l redăm în rîndurile următoare. Despre cum s-a văzut de la Ligă ediția de anul trecut a festivalului, o să aflați în curînd, într-un material extins.


     CLUJ NAPOCA – 30 ianuarie 2014:  RUDIMENTAL, așa cum îi știm cu toții din prezențele lor la marile festivaluri din lume, vor umple, la propriu, scena Electric Castle 2015. Festivalul confirmă oficial, astăzi, o nouă premieră pentru România, în ediția ce se va derula între 25-28 iunie a.c., la Castelul Banffy aflat lângă Cluj-Napoca.
     RUDIMENTAL LIVE, la Electric Castle înseamnă 11 artiști (MC, trompetă, clape, percuționiști, toboșar, chitariști, DJ, backing vocals), o combinație de muzicieni ce au creat stilul unic al proiectului, mereu în căutarea unor noi zone de experimentat. Tocmai dorința de a se autoexclude din orice clasificare, deși criticii n-au avut încotro și i-au denumit „o întâlnire a drum&bass cu muzica soul”, au făcut din Rudimental o trupă iubită de foarte mulți oameni cu gusturi muzicale foarte diferite. Succesul lor a fost unul rapid în Marea Britanie, de unde provine nucleul proiectului (producătorii Piers Aggett, Kesi Dryden, Amir Amor și Leon Rolle).”Feel the Love” le-a deschis calea în clasamente și spre cele mai importante festivaluri din Europa. Acestea sunt scenele pe care membrii grupului le preferă fiindcă sunt cele care le permit să prezinte proiectul în întreaga sa creativitate. “Waiting all Night”, “Free”, “Powerless”, niciunul din hit-urile Rudimental nu va lipsi din show-ul de la castel, iar trupa promite și materiale noi.
    Pe Boiler Stage, îi vom vedea și pe cei de la SIGMA – mai exact producătorii britanici Cameron Edwards și Joseph Lenzie. Cei doi au păstrat Sigma ca pe un hobby pe durata facultății când s-au hotărât să facă din proiect job-ul lor de fiecare zi. În așteptarea BritAwards, unde au două nominalizări pentru cel mai mare hit al lor, “Nobody to Love”, cei doi se află, în prezent,la filmări în Austria pentru un video la cel mai recent single al lor, “Higher”.

    Mult mai versați pe piața muzicii electronice pe care sunt prezenți de mai bine de 5 ani, Flight Facilities și-au făcut, în sfârșit, timp să scoată în 2014 primul lor album, „Down to Earth”, unde au o colaborare inclusiv cu Kylie Minogue. Aflați în plin turneu mondial de promovare al ultimului lor material discografic, vor fi, cu siguranță, o prezența exotică pe scena festivalului, alături de compatrioții de la The Cat Empire.
    Experiența din 2013 la prima ediție a Electric Castle l-a impresionat atât de mult pe James Zabiela încât și-a propus să revină și nu oricum. Va fi o întreagă seară marca „Born Electric” la Dance Garden, label-ul pe care Zabiela îl conduce. Alături de James o vom vedea pe Ellen Allien, ca invitată specială, dar și pe Cardopusher împreună cu Pedram, parte a “Born Electric”. 
Despre ELLEN ALLIEN e suficient să spunem că și-a construit cariera pe două dintre cele mai puternice scene de dance din lume – Ibiza și Berlin. O regăsiți însă ca rezident în mari cluburi din întreaga Europă, publicul o cere și o place pentru stilul liber și dorința permanentă de a se reinventa. Ellen Allien este de toate – DJ, producător, manager de casă de producție, își gestionează singură imaginea, până și mesajele de pe tricourile care îi poartă numele îi aparțin.
   Artiștii români au un loc lor foarte important pe scena Dance Garden. Celor deja confirmați li se alătură K!D CHRISS, MIHIGH, PRIKU, GESCU și BARAC
   Dark Sky este un proiect născut în Londra din pasiunea pentru muzică electronică a trei prieteni (Matt Benyayer, Thomas Edwards și Carlo Anderson). Vor putea fi văzuți la The Mill, unde mixul lor de garage, grime și funky cu siguranță va fi foarte apreciat.
    Alte confirmări la The Mill sunt: Ada Kaleh, Dual Shaman, Yvat, Yoon și WRK.

Electric Castle 2015 înseamnă déjà
Fatboy Slim, Netsky Live, Sub Focus, Parov Stellar Band, Nouvelle Vague, Cat Empire, Roni Size Reprazent, , The Subways, SIRIUSMODESELEKTOR, Dub Pistols , High Contrast, Pop Killers, Soom T, GUTS, Asian Dub Foundation, Dub Phizix, Benny Page,  Blomqvist Live, Vadim, Cosmin TRG, DC Breaks, Radikal Guru, D/R/U/G/S, Vakula, Eliphino, Subcarpați și Șuie Paparude, The Model, DJ Shiver, Synkro, Bambounou, French Fries, Pixelord, The Mad Proffesor & Brother Culture
și alți zeci de artiști pe care îi puteți descoperi pe  www.electriccastle.ro.
Bilete pentru festival pot fi achizitionate online prin aplicația specială ce poate fi descărcată de pe site-ul festivalului sau pe eventim.ro. Alte locații puteți găsi pe http://electriccastle.ro/en/tickets

Până în 4 februarie a.c., prețul unui abonament este de 229 lei.

Postări populare de pe acest blog

Cel mai popular fake news din România

Există în mass-media autohtonă, aia care se pretinde quality și e luată ca atare de către o bună parte din populația cu pretenții, o panică și revoltă constante față de fenomenul fake news. De vreun an și ceva suntem lămuriți, din cînd în cînd, despre acest mare și pervers bai, despre cît de dăunător este, cui folosește și cum funcționează. Acestui militantism anti-fake news se adaugă tot mai des articole și luări de poziție despre propaganda dușmană, adică rusească, consumatorii de media fiind, de asemenea, lămuriți cum stă treaba și cu acest pericol care mișună printre noi corupînd minți și suflete. Pe o astfel de platformă quality am citit zilele astea un articol despre parșiva propagandă rusă, în cursul căruia jurnalista reamintea o lămurire clișeu:
Încă din anii 70au fost studiate modurile în care un mesaj fals ajunge să fie receptat ca adevărat de auditoriu. Concluziile la care au ajuns cercetătorii au fost că simpla repetare a unui mesaj îl face să fie receptat drept credibil.…

Autonomia sașilor în Transilvania - Sándor Vogel

Convieţuirea comunităţilor cu statut juridic diferit a caracterizat societatea medievală din Europa. Ulterior, aceste practici juridice au fost codificate iar pe baza lor comunităţile delimitate teritorial au dispus de privilegii şi au format corpuri juridice unitare. O caracteristică deosebită a Regatului Ungariei a fost acordarea de privilegii anumitor grupuri etnice, cum ar fi secuii, iazigii, cumanii, saşii din Zips (Spi) şi Ardeal. Toate acestea stau în legătură cu activitatea de consolidare statală dusă de regii maghiari, al căror interes primordial a fost popularea ţării, exploatarea resurselor ei economice şi apărarea militară. În Transilvania, saşii au beneficiat de cel mai complet şi mai durabil sistem de privilegii. Acest grup etnic redus numeric, colonizat în mai multe valuri de către regii maghiari în secolele 12-13, a devenit, datorită privilegiilor sale, un important factor economic, cultural şi chiar politic. Deoarece poporul săsesc s-a menţinut în primul rând datorită…

Sub zodia anticorupţiei

În toată istoria ei modernă, „integrarea europeană” a României a fost un proiect de clasă: a fiilor de boieri întorşi de la studiile făcute la Paris în secolul XIX, a intelighenţiei, elitei economice şi a administraţiei de stat la începutul secolului XX şi, după ’89, a unui segment de politicieni, afacerişti şi intelectuali. Un proiect, aşadar, eminamente liberal. Această „integrare europeană” a reprezentat în tot acest timp o veritabilă fată morgana, un ideal rămas în permanenţă de făcut, sau, dacă nu, măcar de dus la bun sfârşit. Orice şi oricât s-ar fi realizat, decalajul faţă de ţările vest-europene rămânea vizibil, iar, mai rău decât atât, exista tot timpul posibilitatea ieşirii din cursă, a deturnării „parcursului european” şi a resorbţiei în cultura şi moravurile Orientale de care abia reuşiserăm să ne desprindem. Însă, la fel ca şi „integrarea”, desprinderea a fost resimţită întotdeauna ca parţială, fragilă şi, fatalmente, reversibilă. Din această cauză, grupurile sociale care…

Comentarii