tag:blogger.com,1999:blog-8783195984262422075.post7134154145846338275..comments2024-03-11T21:19:25.474-07:00Comments on Liga Oamenilor de Cultură Bonţideni: Când s-a-ntâlnit hoțul cu prostul, sau despre suferințele tinerilor manageri clujenivaler simion cosmahttp://www.blogger.com/profile/07239147406653642968noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-8783195984262422075.post-32900397628232342452014-05-21T07:47:34.190-07:002014-05-21T07:47:34.190-07:00Domnule Buteanu,
Bineinteles că nu am participat ...Domnule Buteanu,<br /><br />Bineinteles că nu am participat la discuția în urma căreia a rezultat articolul din presă la care fac trimitere. Iar dacă ar trebui să fie acuzat cineva de denaturare, atunci cred ca mult mai potrivit ar fi ziaristul care a redactat acest articol, de unde reiese că dumneavoastră pledați pentru implicarea statului sau a administrațiilor locale în susținerea evenimentelor culturale. Având în vedere că eveniment cultural este și un concert gratuit organizat pe Cluj arena, afirmațiile dumneavoastră care apar în articol, fără lămuririle pe care le faceți în comentariul de mai sus, par extrem de suspecte. Cred că știți și dumneavoastră nenumărate cazuri în care parteneriate public-private s-au încheiat cu păgubirea sectorului public și cu căpătuiala celui privat (acele ”biznisuri” la care mă refer). În ceea ce privește cultura așa-zis înaltă, susținerea statului este, într-adevăr, indispensabilă, dar, din păcate, nu asta se înțelege din intervenția dumneavoastră din articolul respectiv (sau cel puțin nu am reușit eu să înțeleg).<br /><br />Cât despre vehemență, domnule Buteanu, e singura reacție de care sunt în stare când niște privați (nu neapărat dumneavoastră) țin morală oamenilor obișnuiți, reproșându-le gusturile sau moravurile păcătoase, din cauza cărora ei, privații, nu reușesc să obțină profit. Faptul că oamenii sunt săraci sau slab educați e un fapt care, de cele mai multe ori, nu li se poate reproșa. Nu ei sunt de vină pentru că statul nu dă doi bani pe educația lor (lăsându-le acestora doar alternativa televizorului sau a scării de bloc), pe sistemul de sănătate, sau pe distribuția echitabilă a averii. Dacă toate aceste aspecte ar fi măcar parțial rezolvate, sunt sigur că ar exista public pentru orice fel de manifestare culturală. Până atunci e normal să existe tot felul de disfuncționalități, ceea ce nu ar trebui să-i transforme pe cei din sectorul privat în moraliști, pentru că, din câte știu eu, asumarea riscurilor face parte din definiția inițiativei private.<br /><br />Theodor Constantiniuth.c.https://www.blogger.com/profile/12469869497838244159noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8783195984262422075.post-23332781627997841092014-05-20T14:31:49.674-07:002014-05-20T14:31:49.674-07:00Am ajuns, oarecum întâmplător, să citesc articolul...Am ajuns, oarecum întâmplător, să citesc articolul de mai sus. Am constatat că sunt citat și interpretat. Probabil că autorul, th.c., necunoscut mie, nu a participat la discuția din care reproduce, denaturând sau neînțelegând sensul afirmațiilor mele. Afirmam că este foarte important să se distingă domeniile pe care mulți, din greșeală sau intenționat, le contopesc. Pe de o parte este show business-ul(și nu bijnița/biznis cum îl definește autorul) care acoperă, de regulă, domeniul divertismentului și care funcționează după regulile cererii și ofertei, iar pe de altă parte sunt educația, arta și cultura în diversele lor forme. Dacă show business-ul aduce bani la buget, precizez că în România sunt printre cele mai mari taxe din Europa, celelalte trebuie să beneficieze de susținere, atât din parte statului/guvernului, cât și din partea administrațiilor locale, fiind activități necomerciale. Un oraș, o comunitate are nevoie de viață culturală, de artă, de locuitori educați. Pentru a susține aceste domenii, este nevoie ca administrața locală, să le identifice pe cele realmente valoroase si necesare, benefice comunității. De la Teatrul de păpuși Puck, impreună cu festivalul respectiv, la festivalul de muzică de cameră Sonoro, de la festivalul de chitară clasică, la Toamna muzicală și așa mai departe, toate acestea nu sunt interesante pentru sponsori, nu aduc voturi partidelor politice, dar sunt necesare locuitorilor orașului și trebuie susținute. Cât, cum, când, trebuie să decidă cei care se pricep. Cu siguranță, multe dintre afirmațiile critice ale autorului th.c. sunt adevărate și pertinente, dar a arunca de-a valma, jigniri peste toți și toate, este la fel de condamnabil,ca și faptele descrise. Noi, unii dintre cei aratați cu degetul de dl. th.c., am organizat multe, foarte multe evenimente, fără a cere vreodată bani publici, îmbogățind, chiar dacă nu vă place, viața artistică și culturală a orașului. Iar publicul ne-a răsplătit, venind la spectacole, plătind și sume foarte mari pe bilete, atunci când a fost cazul. Și pentru că nu ne place nici vehemența de dragul vehemnței și nici populismul gratuit, vă afirmăm fără reținere că facem show business și nu bijniță și ne merge bine. Norocul nostru este că în Cluj sunt destui oameni care se bucură de ce li se oferă și preferă participare, cârcotelii nefertile.<br />Mircea Buteanu / Diesel Eventsnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8783195984262422075.post-75347296113960295512014-05-17T03:56:44.905-07:002014-05-17T03:56:44.905-07:00foarte bine punctat și binevenită observația. mai ...foarte bine punctat și binevenită observația. mai ales când sunt fonduri europene în joc, „cultura” intră într-un joc al imposturii din care tot clujenii ies prost dacă ratează ocazia „culturalizării”. Marianoreply@blogger.com